Friday, July 20, 2012

SUKMA 2012 & KEDAH OPEN 2012: PROPER PLAN+PROPER EXECUTION(RISE UP)=SUCCESS!



SUKMA 2012 telah melabuhkan tirai. Terengganu skali lagi juara keseluruhan. Congrats skuad 'peteh'. Memang pencapaian yang membanggakan, bak kata kita "terbaek dari ladang!"


Namun Pasukan Selangor tak kurang hebatnya kerana berjaya lead untuk suatu tempoh masa sebelum dipintas di saat akhir oleh Terengganu.


Indeed it was a healthy competition.



Sehubungan dengan itu, saya juga di sini berasa syukur yang teramat sangat, kerana 7 orang daripada karateka athletes saya, iatu Izat, Raziman, Zaid (mewakili Selangor-Team Kata) telah berjaya peroleh PINGAT GANGSA; Aisyah, Sue dan Ain (mewakili Perak-Team Kata-tidak berjaya ke peringkat suku akhir) dan Siti Hajar (mewakili Melaka-Kumite bawah 68kg-berjaya sehingga ke pusingan penentu gangsa) dalam SUKMA 2012, ALHAMDULILLAH.




Juga sekalung tahniah untuk Luqman dan Ameen Topa serta beberapa kohai yang telah mewakili Pasukan Karate UIA ke Kejohanan Terbuka Kedah 2012 dan dengan kekuatan 5 orang atlet sahaja, mereka telah berjaya membawa pulang 2 EMAS, 1 PERAK,1GANGSA dalam acara kata terbuka dan kumite terbuka. pencapaian yang membanggakan untuk pasukan yang dikuatkan oleh hanya 5 orang atlet. Apatah lagi kejayaan 1-2 iaitu Luqman EMAS dan Ameen Topa -PERAK dalam individu kata terbuka jelas membuktikan program latihan kata yang diusahakan insyaAllah berkesan dan boleh terus berjaya.







So guys, anda semua umpama The Dark Knight Rises! Gilaplah potensi diri kerana setiap kita dilahirkan unik dan berbakat, cuma tunggu masa untuk bangkit dan terpamerkan! Dengan syarat terus bangun berjuang untuk terus BERJAYA!!! MORE SUCCESS IN SUKMA 2014!Amin...


No comments:

Post a Comment